Domenii de Activitate

Potrivit art.2 din Legea 192/2006, privind medierea, cu modificările ulterioare dacă legea nu prevede altfel, părțile sunt obligate să participe la sedința de informare, privind avantajele medierii, inclusiv dacă este cazul, după declansarea unui proces în fața instanțelor competente, în vederea soluționării pe această cale a conflictelor în materie civilă, de familie, în materie penală, precum și în alte materii în condițiile prevăzute de lege.

Dreptul Muncii

  • Încheierea, executarea şi rezilierea contractelor de muncă;
  • Relaţii între colegi/departamente;
  • Contractele colective de muncă;

Drept Civil

  • Revendicare, evacuare, pretenţii;
  • Grăniţuire;
  • Partajarea bunurilor succesorale;
  • Executarea obligaţiilor de altă natură decât cele contractuale;
  • Executări silite;
  • Stabilirea situaţiei daunelor materiale şi morale;

Dreptul Familiei

  • Divorţ;
  • Partaj de bunuri comune;
  • Încredinţare minori;
  • Stabilirea domiciliului copiilor;
  • Contribuţia părinţilor la întreţinerea copiilor;
  • Alte neînţelegeri în raporturile dintre soţi.
mai mult

Răspundere profesională (Malpraxis)

În materia răspunderii profesionale/malpraxisului se asigură servicii de mediere în cauzele în care poate fi angajată răspunderea profesională, dacă prin legi speciale nu este prevăzută o altă procedură.

Drept Penal

Medierea se poate face în cazul acelor infracţiuni pentru care, potrivit legii, retragerea plângerii prealabile sau împăcarea părţilor înlătură răspunderea penală, cum ar fi:

  • Lovire sau alte violenţe;
  • Vătămarea corporală;
  • Ameninţarea;
  • Seducţia / Violul;
  • Insulta;
  • Calomnia;
  • Abuzul de încredere;
  • Distrugerea;

Drept Comercial

  • Litigii între companii;
  • Litigii izvorâte din încheierea, executarea şi rezilierea contractelor;
  • Litigii provenite din neexecutarea prevederilor contractuale asumate de către părţi;
  • Conflicte apărute în perioada derulării contractelor comerciale;
  • Rezilierea contractelor comerciale;
  • Conflicte între societăţi comerciale;
  • Conflicte apărute între acţionarii societăţilor comerciale;

Protecţia Consumatorului

  • Clauze abuzive cuprinse în contractele încheiate între consumatori şi operatorii economici;
  • Când consumatorul invocă existenţa unui prejudiciu în urma achiziţionării unui produs sau unui serviciu defectuos sau necorespunzător;
  • În urma nerespectării clauzelor contractuale ori a garanţiilor acordate;
Ţi-a fost de folos informaţia acestei pagini?